Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Metroul Drumul Taberei: legenda devine, în sfârșit, realitate - Cosmin Marinescu | Cosmin Marinescu

Metroul Drumul Taberei: legenda devine, în sfârșit, realitate

Share

Încă de acum 15-20 de ani, când locuiam în cartierul Drumul Taberei, îi auzeam pe oameni discutând, prin piețe, că „se bagă metrou și la noi”. Probabil că mulți dintre ei au renunțat, între timp, să mai aștepte ca acest vis să devină realitate. Termenele de execuție au tot fost modificate, încât metroul Drumul Taberei aproape devenise legendă urbană, dar și subiect de umor citadin.

Să sperăm că această experiență va fi o lecție învățată, atât de către autorități, cât și de constructori, deoarece disciplina, responsabilitatea și respectarea termenelor de execuție sunt esențiale în reușita oricărui proiect.

Astăzi, magistrala 5 de metrou a fost deschisă publicului. Cei aproape 7 km care compun noua magistrală de metrou reprezintă cel mai consistent proiect de infrastructură feroviară subterană, construit de la zero după 1989, proiect realizat în proporție de 85% din fonduri europene.

Infrastructura de transport urban este un element cheie al dezvoltării noastre. În această privință, sunt necesare eforturi imense pentru ca orașele din România să se îndrepte către nivelul de dezvoltare al marilor metropole europene. Punerea în exploatare a noii magistrale de metrou va duce la creșterea calității vieții bucureștenilor, printr-un transport mai eficient, prin decongestionarea traficului și reducerea poluării în oraș.

Concepte precum smart-city, smart-mobility, dezvoltare inteligentă și orașe ecologice trebuie să devină realități curente și în România. Este esențial ca pe agenda administrației locale să existe proiecte cât mai ambițioase, în acord cu evoluțiile moderne privind mobilitatea, mediul și dezvoltarea urbană.

Avem deci o singură cale de a ne dezvolta economic, sănătos și durabil: să investim inteligent și cât mai rapid posibil. Trebuie deci accelerate proiectele de infrastructură, în condiții de maximă seriozitate și implicare. Aceasta trebuie să devină adevărata normalitate în dezvoltarea infrastructurii României.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 raspunsuri la: " Metroul Drumul Taberei: legenda devine, în sfârșit, realitate "

  1. Marius Tudor spune:

    Exista resursele (fonduri europene, in special) pentru ca pana in 2030 multe orase din Romania sa fie “smart” si ecologice (mult mai putin poluante).

  2. Eduard Dinu spune:

    Total de acord cu cele mentionate. Romania trebuie sa isi valorifice atuurile de care dispune pentru a se dezvolta

error: