Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Lecția 6 – Concurența: piața cu concurență perfectă vs. piața reală | Cosmin Marinescu

Lecția 6 – Concurența: piața cu concurență perfectă vs. piața reală


– de la modelul pieței cu concurență perfectă la piața reală

– oligopolul și monopolul ca structuri de piață specifice


Tema 6

Rezolvă aplicațiile de mai jos și postează rezolvările în rubrica de comentarii, cu argumentarea tuturor răspunsurilor, indicând numele și prenumele, seria și grupa. Răspunsurile vor fi luate în considerare pentru punctajul de seminar.

1...Una dintre următoarele particularități nu caracterizează piața cu concurență perfectă: a) atomicitate perfectă; b) informare perfectă; c) mobilitate perfectă; d) omogenitatea produselor; e) un număr mare de vânzători față de cei câțiva cumpărători.

2. Monopolul poate fixa pe piață: a) numai cantitatea oferită; b) numai prețul produsului; c) atât prețul produsului, cât și cantitatea oferită; d) fie prețul produsului, fie cantitatea oferită; e) puterea de cumpărare a banilor.

3. O firmă care acționează pe o piață cu concurență perfectă are costuri totale exprimate prin funcția CT = 0,5Q­­² + 10Q + 5, iar prețul pieței este de 30 u.m. Producția optimă a firmei este: a) 20; b) 10; c) 30; d) 40; e) 0.

4. Un monopolist are costul marginal dat de relația Cmg=3Q, unde Q este producția. Monopolistul se confruntă cu o cerere dată de relația P = 20 – Q, unde P este prețul. În scopul maximizării profitului, producția trebuie să fie: a) 3; b) 4; c) 5; d) 10; e) 15.

5. Pe piața liberă, un monopolist poate deveni periculos pentru societate atunci când: a) nu urmărește profitul monetar; b) vrea să-și extindă monopolul cât mai mult; c) își maximizează profitul; d) investește în inovații; e) reduce prețurile pentru a împiedica orice potențială concurență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *