Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Industria auto post-COVID: provocări și oportunități | Cosmin Marinescu

Industria auto post-COVID: provocări și oportunități

Industria auto are un rol cheie în economia României. Sute de companii active în acest domeniu și peste 200 de mii de angajați contribuie cu 20% la totalul exporturilor României. Însă industria auto se confruntă în această perioadă cu două provocări majore: aceea a scăderii abrupte a cererii, pe fondul crizei COVID, și a necesității tranziției tehnologice spre automobile cu emisii reduse.

În acest context, Președintele României a vizitat facilitățile de producție ale uzinei Ford de la Craiova și a testat noul model Ford Puma - un produs al fabricii de la Craiova și cel mai tehnologizat automobil produs în România până în prezent. Reușitele industriei auto de la Craiova și de la Mioveni arată potențialul deosebit de care România dispune în acest sector.

Este un semn bun faptul că, pe primul semestru, scăderea vânzărilor de autoturisme în România este mai redusă decât la nivelul Uniunii Europene. În România, pe primul semestru al anului curent se înregistrează o scădere a vânzărilor de autoturisme de aproape 32% comparativ cu semestrul I 2019. Spre deosebire, la nivelul UE, vânzările de autoturisme au scăzut cu circa 40% în raport cu anul anterior.

Depășirea acestei perioade deosebit de dificile, atât din punct de vedere medical dar și din punct de vedere economic, are nevoie de eforturile conjugate ale decidenților publici și ale mediului de afaceri, eforturi concretizate în investiții. De aceea, performerii din zona investițiilor private trebuie felicitați și încurajați.

Probabil că cel mai bun mod de a sprijini industria auto este conectarea acesteia la rețeaua de autostrăzi, obiectiv prioritar în Programul de Relansare Economică al Guvernului României.

Trebuie să fie o miză națională ca, prin intermediul fondurilor europene consistente - negociate recent la Consiliul European de către Președintele României, țara noastră să se poziționeze cât mai ambițios pe harta regională a infrastructurii de transport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *